sobota, 24 lutego 2018

Powinnaś to znać! - czyli 7 niepokojojących sygnałów guza mózgu

W tkankach mózgowia i rdzenia kręgowego rozwijają się nowotwory ośrodkowego układu nerwowego. Możemy wyróżnić wiele rodzajów guzów. Dzisiaj powiem Wam o pewnych objawach, które wielu z nich towarzyszą.


1. Dziwne uczucia
W dowolnej części ciała guz mózgu może powodować mrowienia, odrętwienie oraz inne niezwykłe uczucia.

2. Nudności i wymioty 
Rano najczęściej się pojawiają. Zawroty głowy oraz nudności mogą towarzyszyć porannemu przebudzeniu. Ulgi nie przynoszą wymioty u osób cierpiących na guza mózgu.

3. Problemy z widzeniem
Osoby często skarżyły się na problemy z widzeniem, których dotknął guz. Głównie niewyraźne widzenie lub zmniejszenie widzenia peryferyjnego.

4. Bóle głowy 
Gdy są mocne i częste oraz gdy nasilają się zwłaszcza rano to oznaczają nadmierny wzrost tkanki tłuszczowej.

5. Drgawki
 Występujące z powodu anomalnej aktywności elektrycznej mózgu, minimowolne ruchy mięśni to właśnie drgawki. Schorzenie te może pojawić się z powodu guza mózgu.

6. Upośledzenie funkcji umysłowych 
Powodem postępu nowotworu mózgu może być zaburzenie pamięci, zaburzenie zdolności intelektualnych oraz brak koncentracji.

7. Utrata równowagi
 Pojawiają się problemy z koordynacją i utratą równowagi, ponieważ guz wywiera nacisk na móżdżek lub niszczy jego komórki.

2 komentarze:

  1. 14 lat temu stwierdzono u mnie oponiaka rynienki węchowej 3,5 cm . Miałam bardzo wyostrzony węch , aż mnie mdliło . Myślałam że tak po prostu coś intensywniej pachnie. Którejś nocy dostałam drgawki i trafiłam do szpitala na neurologię , po badaniach komputerowych na oddział neurochirurgii . Operacja przeszła pomyślnie , guz wycięto całkowicie . Okazał się niezłośliwy , węch w całości został uszkodzony . Po miesiącu dostałam jeszcze dwa napady drgawkowe ale to lekarz zmniejszył mi dawkę leku , po dawkowaniu jak na początku do dzisiaj nie mam wznowy epilepsji .

    OdpowiedzUsuń